Środowisko biurowe może czasami wydawać się polem minowym – terminy, onieśmielający szefowie i plotki przy dystrybutorze z wodą – wszystko to trzeba ostrożnie omijać. Niedawno przypomniano mi, że to pole minowe staje się jeszcze bardziej niebezpieczne, gdy do tej mieszanki wybuchowej doda się skargi pracowników. Niezależnie od tego, czy jesteś w biurze osobą, do której wszyscy po prostu przychodzą z takimi rzeczami, czy też masz bardziej formalną rolę, która czyni cię odbiorcą skarg (jak Kierownik Obiektu lub Kierownik Biura), skargi i obawy pracowników mogą być niezręczne, wprowadzać nieporządek i mogą wydawać się prawie niemożliwe do rozwiązania.
To przypomniało mi o serii artykułów blogowych, które pisaliśmy, a które skupiały się na tych kłopotliwych pytaniach. Po tygodniu, w którym jedna z tych obaw pojawiła się w naszym biurze, chciałam podzielić się kilkoma pomocnymi wskazówkami, jak radzić sobie z niezręcznościami.
- Jak powiedzieć koledze, że nieprzyjemnie pachnie?
Rozmowa z kolegą na temat zapachu jego ciała to naprawdę trudna rozmowa. Musisz pamiętać, że ten temat jest niezwykle delikatny i że zdecydowanie musisz odbyć tę rozmowę w cztery oczy (na osobności). Należy pamiętać, że nieprzyjemny zapach może być wynikiem problemu medycznego, a nie takiego związanego z higieną.
Najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, jest szczera i taktowna rozmowa z tym kolegą, skupiająca się na faktach i nie podkopująca jego pewności siebie. Przeczytaj cały post tutaj.
- Jak powiedzieć swojej szefowej, że potrzebujesz podkładów higienicznych?
Dla mnie nie ma nic gorszego niż śmierdząca łazienka. Praca w branży higienicznej oznacza, że kiedy natrafiam na taką, natychmiast zaczynam zadawać pytania w stylu „czy w łazience jest naturalny przepływ powietrza (lub wentylator wyciągowy), czy jest odświeżacz powietrza i jak rozwiązano kwestię pisuaru w męskiej toalecie?”
Jednak większość ludzi nie pracuje w branży higienicznej, a dla szefowej-kobiety dbałość o pisuar jest jedną z ostatnich rzeczy, o której myśli. Jako mężczyzna możesz czuć się niezręcznie, omawiając ten temat ze swoją szefową, ale chciałabym zachęcić Cię, abyś uzbroił się w propozycje wykonalnych rozwiązań i przedstawił je swojemu szefowi w sposób rzeczowy, tak aby można było szybko podjąć odpowiednią decyzję. Dowiedz się więcej o dostępnych możliwościach.
- Jak powiedzieć swojemu szefowi, że potrzebujesz (nowych) urządzeń do higieny kobiecej?
Podobnie jak w punkcie powyżej, kobiece urządzenia higieniczne są prawdopodobnie jedną z ostatnich rzeczy na twojej głowie, jeśli jesteś szefem-mężczyzną. Mimo że 50% populacji ma okres, menstruacja jest tematem tabu i generalnie unika się jej w grzecznych rozmowach.
Jako kobieta-pracownik, rozpoczynając tę rozmowę z szefem-mężczyzną możesz czuć się niezręcznie, ale ważne jest, aby przedstawić mu fakty dotyczące zarządzania zapachami i zanieczyszczeniami krzyżowymi, a także poinformować go o prawnych zobowiązaniach firmy do bezpiecznego usuwania kobiecych odpadów higienicznych (zgodnie z National Environmental Management: Ustawą o odpadach, 59 z 2008 r.). Uzyskaj więcej informacji na ten temat.
Nie opisano tu Twojej kłopotliwej sytuacji? Może zechcesz sprawdzić 5 przerażających scenariuszy dotyczących higieny biurowej, gdzie przyglądamy się:
- Kolegom wychodzącym z łazienki bez umycia rąk
- Kolegom kichającym lub kaszlącym w swoje ręce, a potem próbującym uścisnąć twoje
- Kolegom jedzącym przy biurku
- Kolegom pozostającym w swoich przepoconych strojach gimnastycznych po treningu
- Chorym kolegom przychodzącym do pracy
Chciałabym również przypomnieć, że mamy materiały informacyjne – w tym plakaty – na temat higieny rąk i higieny kobiecej, które mają pomóc wam w tych niezręcznych rozmowach. Zapoznaj się z naszym centrum zasobów tutaj: Zobacz nasze zasoby do pobrania.
Dodaj komentarz